piątek, 6 grudnia 2013

Polacy to najlepsi e-klienci


W Polsce jest najwięcej e-klientów. Tak ocenia firma Gemius, która wzięła pod lupę ruch sprzedaży elektronicznej m.in. w krajach Europy Środkowej - informuje "Puls Biznesu". Okazało się, że w sierpniu ponad 80 proc. polskich użytkowników internetu zajrzało na strony związane z elektronicznym handelem (sklepy online, aukcje internetowe, porównywarki cen i zakupy grupowe). Tymczasem np. w Czechach takich internautów było 54 proc., na Słowacji - 51 proc., a na Węgrzech - 44 proc. A to jeszcze nie koniec - wskazują specjaliści i przewidują, że boom na rynkach e-commerce jest dopiero przed nami. - Wciąż niewiele sklepów internetowych ma wersje mobilne, dzięki którym za pomocą tabletu czy smartfonu można w łatwy sposób dokonać transakcji - zauważa Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu. - Potencjał m-commerce nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany - ocenia.
Dane pochodzą z międzynarodowego badania gemiusAudience, realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz