W Polsce jest najwięcej e-klientów. Tak ocenia firma Gemius, która wzięła pod lupę ruch sprzedaży elektronicznej m.in. w krajach Europy Środkowej - informuje "Puls Biznesu".
Okazało się, że w sierpniu ponad 80 proc. polskich użytkowników internetu zajrzało na strony
związane z elektronicznym handelem (sklepy online, aukcje internetowe, porównywarki cen i zakupy grupowe).
Tymczasem np. w Czechach takich internautów było 54 proc., na Słowacji -
51 proc., a na Węgrzech - 44 proc. A to jeszcze nie koniec - wskazują
specjaliści i przewidują, że boom na rynkach e-commerce jest dopiero
przed nami.
- Wciąż niewiele sklepów internetowych ma wersje mobilne, dzięki
którym za pomocą tabletu czy smartfonu można w łatwy sposób dokonać
transakcji - zauważa Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu. - Potencjał m-commerce nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany - ocenia.
Dane pochodzą z międzynarodowego badania gemiusAudience, realizowanego
przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w
Afryce Północnej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz